zondag 8 juni 2008

Lijstje

Pffff, ik ben klaar met het uitplanten in de tuin. Nu staat het vol met tomaten, schorseneren, wortels, radijzen, courgettes, maïs, snijbonen, Chinese boontjes, erwten, paprika en pepertjes. Het is het eerste jaar dat ik zo weinig verschillende zaken geplant en gezaaid heb, maar wegens eerst te koud weer, dan hittegolf, en omdat ik de komende maand niet ga thuis zijn, kon ik mijn tuin niet verzorgen zoals ik normaal doe. Ik zie wel wat er allemaal wel of niet zal bovenkomen.
Als ik weg ben, komt een vriend mijn planten water geven. Ik hoop maar dat het redelijk wat regent, dan hoeft hij zoveel niet te doen, want anders neemt het toch wel 2 uur in beslag voor alles water heeft gehad, iedere dag. Ik heb ook nog een kruidentuin met kamille, citroenmelisse, peterselie, tijm, citroentijm, basilicum, kaneelbasilicum, kervel en lavas, en ook die vraagt de nodige aandacht.
Ik ben al benieuwd wat er allemaal zal gebeurd zijn in de tuin als ik terug thuis kom op 1 juli !!
Ziezo, en nu ben ik dus klaar in de tuin, en kan ik de rest van de dag nog spenderen met vanalles en nog wat dat in mijn hoofdje opduikt. Alhoewel ... er is nog veel dat op mijn lijstje staat dat moet afgewerkt worden, want ik ben alleen vandaag en de maandag-, dinsdag- en woensdagavond nog thuis, dus eigenlijk niet zoveel tijd meer om mijn lijstje af te werken.
Ik moet nog :
* een vaderdagskaartje maken (gelukkig vier ik dat pas volgende week zondag en heb dus nog een beetje tijd)
* een aantal dozen klaarmaken met gerief dat naar België moet worden gestuurd om in juni te kunnen overleven in La Belgique
* een koffertje maken voor mijn trips naar Parijs en London volgende week
* een koffertje maken om nu donderdag en vrijdag hier in Zweden op zwier te gaan met 6 Fransen
* een mail naar een vriendin sturen
* mijn externe harde schijf updaten (dat is al veel te lang geleden, en ben bang voor mijn foto's kwijt te zijn, als ik ze niet eens update)
* mijn reisje naar Gelderland uitstippelen en slaapgelegenheid bestellen (binnen 2 weken gaan mijn ma en ik 4 daagjes naar Gelderland)
* strijken, omdat ik anders geen deftige kleren meer heb om aan te doen, als ik klanten krijg en naar London en Parijs moet (wie zie je nu nog strijken met deze hittegolf !!)
* ijs maken (de voorbereidingen voor rabarber-gemberijs zijn al gemaakt, dus niet veel werk meer)
* 3 boeken uitlezen die volgende week zaterdag naar de bib moeten
* mijn rekeningen op voorhand betalen aangezien ik deze maand niet meer naar huis kom
* mijn gras maaien, met mijn nieuwe grasmaaier wel te verstaan !!!
* en ik moet mijn huis nog kuisen, dat mijn vriend die de planten komt water geven, niet denkt dat het hier een verwilderde baraque is !!
En eigenlijk kriebelt het enorm om nog wat te scrappen, maar wanneer moet ik dat toch doen, met dit ellenlange lijstje hierboven !!
Laat ik beginnen met al de was in te steken, en dat ijs te draaien, dan kan ik toch al iets van mijn lijstje schrappen ...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zwijg me van lijstjes, mich... ik heb er momenteel mijn buik van vol!!
toch wens ik je veel succes toe met het 'legen' van dit lijstje en ik hoop je snel en gezond (!!!) in België te mogen verwelkomen!! :)

groetjes

evelyneb

Scrappycat zei

"slik" wat een lang lijstje met klusjes....ik word al moe van het te lezen.
Maar ik zal het wel fijn vinden om je binnenkort hier terug in België te zien.En ik hoorde net op het weerbericht dat je de zon voor 2 dagen naar hier vooruit hebt gestuurd.
Greetz,
Scrappycat