vrijdag 27 juni 2008

Pannenkoekenboerderij met 150 verschillende soorten pannenkoeken !!!

De 3de dag van ons verblijf in Gelderland ... En alhoewel we deze nacht niet echt in de absoluut beste B&B van Nederland overnachtten, is het ontbijt de volgende morgen wel supergeslaagd. We kunnen buiten in de tuin eten, en zoals je op de foto ziet, is er rondomrond niets te merken van wegen, huizen of auto's. Zo ver je oog kan kijken, zie je alleen uitgestrekte weilanden. Het lijkt hier bijna op Zweden, alleen dat het hier in Nederland natuurlijk zo plat als iets is, en waar het in Zweden dan nog fraaier is door het heuvellandschap. Het bio-ontbijt smaakt ons dan ook verschrikkelijk lekker.
De rest van deze dag wordt benut door het bezoeken van kleine dorpjes, her en der verspreid, en ook 1 boekendorpje. In de documentatie die ik op voorhand gelezen heb, bereiken we tegen de middag een dorpje waar een pannenkoekenboerderij is met meer dan 150 verschillende soorten pannenkoeken. We besluiten eens lekker ongezond te doen, en daar een pannenkoek te gaan eten als middageten.
Maar ja, we weten ook al uit ervaring dat we niet te hard mogen verlekkerd zitten op iets, want dat het dan ook nogal eens kan foutgaan. Zoals hier weeral blijkt ...
Aangekomen op de pannenkoekenboerderij kiezen we ons een leuk plekje uit op het terras en zien al snel dat we redelijk lang moeten wachten voor eens iemand langskomt, zelfs al zit er niet veel volk op het terras. We geven het jonge serveerstertje nog even het voordeel van de twijfel, maar al gauw zullen we ontdekken dat onder haar roste haren zeker blond zit (sorry blonde dames, ik wil niet veralgemenen hoor, maar dit kind was echt ... een beetje dom). Ik bestel een hartige pannenkoek met kaas, champignons, ui en tomaat, maar wil de ui graag vervangen door paprika, aangezien ik geen ui lust. Het meisje lijkt al direct in de war en zal even vragen of het kan om de ui te vervangen door paprika. Ik krijg het al op mijn heupen van zo een antwoord, want ik zie geen probleem om je hand in de pot met gesneden paprika te steken ipv een pot met gesneden ui, vlak voor je de pannenkoek gaat bakken.
Ze blijft weer een eeuwigheid weg met onze drank en een antwoord op mijn simpele vraag, als ze terugkomt en het volgende zegt : "De paprika is op, dus dat kan niet vervangen worden, maar mag ik dan gewoon die pannenkoek zonder ui maken?" Ik zit al even te denken wat ik dan wil ter vervanging van die ui als ze opeens zegt : "Ah ja, en de pannenkoeken zijn eigenlijk niet mogelijk want de eieren zijn op !!!!!!!!" Waarna ik het natuurlijk niet kon laten van te zeggen dat ik nog nooit van een pannenkoekenboerderij zonder pannenkoeken gehoord had. Waarop dat meisje weer antwoordt "Maar ik kan het voor alle zekerheid nog eens vragen hoor, of het toch kan". Dus dat meisje weer trippel, trippel, weg ... en ik al kokend van colère van zo een belachelijk antwoord. Ondertussen zaten we nog eens 10 minuten op het terras te wachten vooraleer ze komt zeggen, dat pannenkoeken toch wel mogelijk zijn, en dat ze de kaart nog eens zal komen brengen zodat ik een ander ingrediënt kan kiezen (kan ze dat dan niet meteen meebrengen), waarna ze dus nog eens 10 minuten weg is, om die kaart te gaan zoeken ... Toen was mijn geduld op en ben ik weggewandeld van dat terras, zonder de pannenkoek waar mijn ma en ik de hele voormiddag naar uitgekeken hadden. Ze mogen er een beetje mee rammelen, maar toch niet al te veel ...

's Avonds slapen we in een andere B&B waar we de hele oude hooizolder tot onze beschikking hebben om te slapen. Er staan 5 bedden en tevens hangen er een hangmat en een hangzak, waar je ook mag in slapen als je wilt. Dan horen we ook van de vrouw van de B&B dat ze beneden al 28 jaar een winkeltje hebben van hangmatten. 's Avonds moeten de beide hangmatten natuurlijk worden getest, en ... ik vind ze zalig. Zo een hangzak voor 1 persoon is iets wat ik eigenlijk al jaren wou, maar nog nooit had ik een goede gevonden die mij volledig aanstond. Deze was echter zalig. Dus ... de volgende morgen er toch maar eentje meegenomen. Het is volledig hetzelfde model en kleur zoals je op de foto ziet. Deze gaat richting Zweden samen met 3 bevestigingen, zodat ik lekker op 3 plaatsen in mijn huis en lusthuis ga kunnen bengelen met een goed boek in de hand, of ... en dat zal zeker ook wel gebeuren, waar ik lekker in slaap zal soezelen ...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Waauw, prachtige foto's van je trip naar Gelderland! Leuke plekjes heb je bezocht, ik zet deze in mijn lijstje "korte trips".
Groetjes,
Scrappycat

pruts zei

oh, dat ziet er zalig uit zo'n hangmat.
ik vind dat je nog veel geduld hebt gehad met het pannekoekenmens. :-)