zondag 22 juni 2008

En hupsakee, nog een boekenlegger !

Omdat ik helemaal niet tevreden was met de boekenlegger die ik voor mijn vriendin had gemaakt, heb ik er gisteren nog maar eentje gemaakt. Ik kreeg ook het lumineuze idee dat ik het koordje met macramé wou maken, iets wat ik niet meer had gedaan van in de tijd dat ik in de jeugdbeweging zat.
Ik ben dan ook gisteren direct gezwind naar de winkel getrokken om een bol macramétouw te kopen. Natuurlijk wist ik langs geen kanten meer hoe de macraméknopen gemaakt werden, maar gelukkig vind je voor alles een antwoord op internet. Na eventjes wat geklungeld te hebben in het begin, lukte het me daarna vrij snel om weer een mooi en regelmatig touwtje te knopen.

Ik was zo enthousiast over de herontdekte hobby, dat ik van plan ben een "vliegensliertending" in elkaar te macrameeën om die akelige insekten buiten te houden. Het idee zou zijn, dat ik tientallen sliertjes in macramé maak, met daartussen een aantal houten bruine parels, en hier en daar een genaaid "Tilda-accessoire". Wat dat Tilda-gedeelte betreft, daar moet ik nog eens goed over nadenken over hoe ik dat ga doen, maar het geheel begint toch al langzaam vorm te krijgen in mijn hoofd.

Alhoewel ik denk dat dat vliegending er toch maar zal hangen in de zomer van 2009 !!!! ;-)

1 opmerking:

pruts zei

nog een !!!! ge bent niet te stoppen.