woensdag 4 juni 2008

Egeltje ¤¤¤¤ Hedgehog

Ik ben nu al van zaterdag bezig aan een layout en ik had me heilig voorgenomen van die eindelijk vanavond af te werken. Gisteren had ik nog het laatste stukje genaaid, dus normaalgezien moest ik het op een avond wel kunnen samenstellen en dan vastkleven, maar er zijn weer andere dingen tussengekomen.

Vandaag hadden we op het werk bezoek van een collega uit UK, waarmee ik deze ochtend een korte meeting had. Eigenlijk was hij hier voor een andere grotere meeting, dus dan is het eigenlijk aan die mensen om hun buitenlandse collega's te onderhouden. Maar toen ik daarstraks door ging gaan op het werk, zat hij daar nog altijd te werken, en beleefd als ik ben, kon ik niet nalaten te vragen wie hem vanavond onder zijn vleugels nam. Het bleek dat niemand dat deed, dus dan heb ik de arme man maar uitgenodigd op een dinertje bij de Thaï. 't Was best een gezellige avond, het is een fijne man, die ik al redelijk wat jaren ken en tijdens die dinertjes kom je altijd al de laatste nieuwtjes te weten over het land in kwestie, dus dat kan nooit kwaad voor het werk natuurlijk.

Tijdens het terugrijden, vroeg hij mij of ik hem wou afzetten "op den berg" (Falköping, het dichtsbijzijnde stadje, ligt tussen 2 grotere heuvels, het een berg noemen zou wat overdreven zijn). Dus wij naar boven, al genietend van een prachtig zicht. Hij ging dan weer naar beneden wandelen en zo naar zijn hotel.

Terwijl ik daar toch was, ben ik langs een bosweg naar huis gereden, en via een grote omweg van een kilometer of 20, heb ik wat aan sightseeing gedaan in eigen streek. En ik wil jullie niet opjagen (heb al een paar berichtjes gezien van mensen die naar Zweden op reis gaan komen, als ik niet direkt ophou), maar God, wat is Zweden MOOI in deze tijd van het jaar !!! Ik heb er echt van genoten om te kronkelen over de kleine wegeltjes, en het groen doet gewoon pijn aan je ogen, zo mooi !!!! Jammer dat ik mijn fototoestel niet meehad, maar ja, dat neem ik natuurlijk niet altijd mee naar het werk he hihi. Maar ik beloof jullie dat ik gauw wat foto's zal plaatsen van de omgeving.

En mijn avond kon niet meer stuk toen ik in de berm een egeltje zag kruipen. Oh, wat zijn dat eigenlijk toch lieve en mooie diertjes !!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

I’m already working on a layout from last Saturday, and I have finally said that I was going to finish it tonight. Yesterday I sewed the last part, so normally I have to be able to compose it on one night and then fix everything to the cardstock, but more things have come in the way.

Today at work we had the visit of an English colleague which whom I had a short meeting this morning. Actually he was here for a bigger and other meeting, so then it’s up to those people to do something with their foreign colleagues in the evening. But this night, when I was on my way home, I couldn’t do otherwise than asking him who was taking care of him. It turned out to be that nobody did, so I invited the poor man for a diner at a Thai restaurant. It was actually a nice evening, it’s a nice man which I know rather well and during those diners you always tend to hear the last gossips about their country, so it’s never wrong to hear those things about work.

While driving back he asked me if I would drive him “on top of the mountain” (Falköping, the nearest town, is lying between 2 hills, calling it a mountain would be a bit too much exaggerated). So we drove up, enjoying a beautiful sight. He would then walk back again down the mountain towards the hotel.

While I was there anyway, I drove back home through a forest road and via a big detour of 20 km, I did some sightseeing in my own region. And I don’t want to tease you (I have already seen quit some message of people that would like to visit Sweden, if I don’t stop telling about it) but oh my god, Sweden is so BEAUTIFUL this time of year !!! I really enjoyed driving over the small paths and the green is just hurting your eyes, so beautiful !!! It’s a pity I didn’t have my photo camera with me at that moment, but who takes his camera with him to work each day hihi. But I promise you that I will soon take some pics of nature here in the neighbourhood.

And my evening couldn’t fail anymore when I even saw a hedgehog in the slope. Oh, they are actually so sweet and beautiful animals !!

2 opmerkingen:

Bieke zei

Wat heb je toch een leuke blog en zo te lezen maak je daari n Zweden ook wel van alles mee! Voorlopig gebruik ik mijn blog enkel voor creatieve dingens neer te zetten, maar ik denk er nu toch ook aan om wat dingens van het dagelijks leven te gaan schrijven. Ben allen nietzo een goede schrijfster.

Inge zei

MIch,

nu doe je het weer. 't Is uw eigen schuld als ik eens voor uw deur sta met mijn slaapzakje hé.