maandag 16 juni 2008

Belgisch weekend alweer voorbij ...

Voila zie, het weekend in België is alweer voorbij, en momenteel zit ik op de trein, langzaam aan verder en verder naar de grens toerijdend, om binnen een half uur La Belgique te verlaten om La Douce France binnen te rijden !!

Vrijdagavond met een half uurtje vertraging voet gezet op Belgische bodem. Druk, druk, druk, zowel in de luchthaven van Göteborg, alswel als in Zaventem. Je ziet dat de vakantie begint te naderen voor vele mensen.

Gelukkig kwam mijn vriendin Valle (Valerie) me ophalen op Zaventem, zodat ik in de drukte niet meer met de trein naar huis moest. We zijn dan naar mijn moeders huis gereden, om daar lekker te eten en vooral veel te lachen.

Zaterdag was weer een drukke dag van boodschappen doen, zoals zo vaak als ik eens in België ben. Ik begin mijn Belgische vakanties altijd met het saaiste eerst, zodat ik daarvan af ben, dus zaterdagmorgen lag ik met wijdopengesperde mond bij de tandarts, om een afgebroken tand te laten repareren. Dat ging allemaal heel vlot en zelfs zonder verdoving, dus daar waren we rap van af.

Omdat ik dan toch niet mocht eten tot 14u, zijn mijn ma en ik dan maar naar de O'Cool geweest om een paar lekkernijen in te slaan voor de diepvriezer. Tegen dat die boodschappen gedaan waren, begon mijn maagje toch te knorren, en hebben we eerst een lekkere pasta verorberd, vooraleer we richting bibliotheek trokken, altijd één van de eerste verplichte uitstappen als ik weer eens thuis ben.

Daarna nog wat andere boodschappen gedaan, en tegen 5u waren we klaar met alles musts van die dag. Tegen dan was jammer genoeg ook de opendeurdag bij Wendy en Bruno gedaan, dus die heb ik moeten missen. Gelukkig zijn er nadien een aantal foto's op het forum verschenen, zodat de afwezigen toch nog even de sfeer konden opsnuiven.

's Avonds kwam mijn vriendin me dan opnieuw ophalen, en na haar dochtertje opgehaald te hebben op een verjaardagsfeestje (ik was er 10 minuten, en was ongeveer doof en dolgedraaid !!!!) trokken we richting haar huis, om een gezellige avond met wijn en quiche in te zetten. Mmmmmmm ...

Gisterenochtend werd ik dan nog door haar verwend met koeken van bij de bakker (de obligate chocoladebol met slagroom op zondag, als ik weer eens thuis ben !!) en daarna heb ik nog wat genaaid in haar tuin (voornamelijk ook omdat het in haar tuin eigenlijk warmer was dan in haar huis hihi).

In de namiddag zijn mijn ouders en ik dan een wandelroute gaan volgen. Ik koos voor de Gust de Smet-route in Deurle, en voor iedereen die ooit in de buurt van Gent eens wil wandelen, ik kan deze route van harte aanbevelen. Niet alleen omdat ze zo goed aangeduid staat, maar vooral ook omdat ze echt prachtig is, door de bosrijke straatjes van Deurle, een wirwar van steegjes en paadjes langs prachtige grote tuinen en mooie huizen. Echt een aanrader, die wandeling van ongeveer 7 km. Als je je auto in het centrum van Deurle parkeert, vind je daar overal in de buurt, langs de weg de bordjes van deze bewegwijzerde route. Doen hoor !!!

En momenteel zit ik op de trein van Gent naar Lille, lekker helemaal alleen in 1ste klasse. 't Was maar 3€ meer dan 2de klasse, dus heb mij die luxe toch maar eens gepermiteerd. In Lille stap ik dan over op de Thalys naar Parijs, waar ik tegen 11u toekom.

En dan nog een 50-tal kilometer met de taxi om deze namiddag op ons kantoor aan te komen in Orgeval, en meetings te hebben met een 8-tal verschillende mensen.

Als ik nog spannende dingen tegenkom, onder de weg, dan laat ik het hier zeker weten. Geniet van jullie dag !!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ha mich, dat bedoelde je dus met die taxi en tien minuten... ik snapte de link weeral niet in je boodschap hoor! ik zit hier gezellig met ontstoken ligamenten aan mijn rechtervoet... je had precies een druk weekend.. ik hoop dat je ook nog wat rust zult hebben hier in ons landje!

pruts zei

wat jij allemaal gedaan krijgt op 1 dag !!!!!