zondag 1 juni 2008

Hot hot hot ...

Sinds anderhalve week is het heel warm in Zweden en sinds gisteren kan je echt wel spreken van een hittegolf. Het is dan ook druk zoeken naar een plekje waar het nog een beetje uit te houden is. Ik heb al snel het zonneluik uitgedraaid, zo blijft het in huis toch iets frisser, als je 27 graden nog fris kan noemen !!


Gisteren heb ik ook voor de eerste keer buiten gescrapt, echt een aanrader om zo in volle natuur te genieten van een hobby. Ik wou jullie toch even laten meegenieten en heb een fotootje genomen van het terras vlak voor mijn huis, waar ik een bank heb geïnstalleerd zodat we er vaak buiten kunnen eten. Nu is het dus ook tot hobbytafel gebombardeerd.







Hier is er nog een fotootje, nu van langs de andere zijde getrokken.




En zoals je hier ziet, heb ik soms ook wel eens bezoek van de kat van de buren. Zoals altijd is hij heel nieuwsgierig. Misschien wil hij wel meescrappen?

Let ook eens op het tafelkleed. Dat heeft mijn ma in een jeanstofje genaaid, en aan elke kant, waar de stof overhangt over het tafelblad, zijn zakjes genaaid in allerlei formaten. Heel handig om te scrappen en allerlei dingen in te stoppen die niet mogen wegwaaien.

5 minuten geleden kwam er ook nog een eekhoorntje door de tuin huppelen, maar het was te ver om er een foto van te nemen. Een telelens staat ook nog op mijn verlanglijstje ...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Since a week and a half, it’s very warm in Sweden and since yesterday you could really speak about a heat wave. So I’m searching hard to find a spot where I can stand the heat. The sun blinds are out, at least it stays a little cooler then, if you can still say that 27 degrees is cool.

Yesterday I also did some scrapbooking outside for the first time, really something to recommend, to enjoy once hobby in the outdoors. I wanted you to enjoy it with me and I have taken a picture of the terrace just in front of my house, where I have installed a bench so we can also eat a lot outside. Now it has also turned into a hobby table.

Here is another picture, but taken from the other side.

As you can see, I sometimes get a visitor, the neighbour’s cat. Like always he’s very curious. Maybe he would also like to play along with the scrapbooking?

Observe also the table-cover. It’s something my mum has been sewing out of jeans fabric, and on each side, where the fabric is hanging over the tabletop, there are some pockets in different sizes. Very handy while scrapbooking to put in some stuff that may not fly away by the wind.

5 minutes ago there was also a squirrel frolicking by but he was too far away to take a good picture. A long-focus lens also stands on my list of gifts wanted …

7 opmerkingen:

Wendy zei

Leuke foto's en het ziet er daar echt wel gezellig uit zo, zou het ook wel tof vinden.

Groetjes,
Wendy en Bruno

Veerle - A colored mind zei

KAn me voorstellen dat het genieten is om daar te zitten scrappen...stuur maar wat zon door hoor...Leuk tafelkleed ook trouwens, moet ik toch onthouden!!

Elsje zei

Ziet er heel gezellig uit. Leuk tafelkleed, moet ik onthouden. Ik heb ook ooit eens buiten gescrapt en heb de helft van de tijd achter mijn spullen zitten aanlopen.

groetjes,
Els

pruts zei

dat ziet er daar super uit !!!!
super idee van je mama om zakken aan het tafelkleed te maken !!!!

Anoniem zei

hey mich! wat fijn dat jij er ook bent in de virtuele 'hobbystad'!!
dat terras ziet er echt gezellig uit om er te vertoeven!! maak me nog maar meer zot van zweden en op een dag sta ik er met mijn gezinnetje en Bruce bij je aan te kloppen!!:)

Anoniem zei

Oooh Mich, wat leuk dat je over de streep bent getrokken! Je hebt een leuke vlotte schrijfstijl dus ik ga zeker heel regelmatig al je belevenissen komen meevolgen. Leuk dat je ook foto'tjes post, dan kunnen we er ons beter een voorstelling van maken, van dat leven in Zweden.
Groetjes,
scrappycat

Bieke zei

He wat leuk een eigen blog en hetziet er al heel mooi uit.