zaterdag 7 juni 2008

Jamie, jamie, jamie !!

Nog altijd een laaiende hittegolf hier. Heb deze ochtend een uur of 4 in de tuin gewerkt, en nu liggen mijn beide wijsvingers open van het onkruid trekken, en ben ik zowat gecreveerd van het harde werken en de hitte.

Daarom dat ik niet veel zin had om lang in de keuken te staan om iets tevoorschijn te toveren, en omdat het zo warm is, had ik wel zin in een zuiders receptje. Omdat het resultaat zóóóóóóó lekker was, kon ik het jullie niet onthouden.
Het recept komt uit een boek van Jamie Olivier dat ik hier liggen heb uit de bib. Echt een aanrader voor warme dagen, als je iets gemakkelijks wilt eten. Ik weet het, het zal niet voor direct zijn bij jullie in België, maar onthou toch maar dit receptje om binnen een paar dagen of weken eens te testen. Als je het proeft, waan je je direct op een terrasje in het zuiden van Frankrijk of Italië.
Dit is het recept voor 1 persoon. Neem een paprika en snij hem overlangs open. Haal er zaad en zaadlijsten uit, en strooi wat kruidenzout over de beide zijdes van de paprika. Leg hem daarna in een ovenschaal.
Verwarm ondertussen de oven voor op 200 graden.
Neem een potje en meng daarin wat tomaatjes of kerstomaatjes, een pepertje, kappertjes, olijven, basilicumblaadjes en wat peper. Giet er een klein scheutje wittewijnazijn over en wat olijfolie en meng alles goed.
Doe dit mengsel in de paprikahelften en zet alles dan in de oven. De eerste 20 minuten plaats je een aluminiumfolie over de ovenschaal zodat het lekker kan stomen. Daarna laat je het nog eens 25 minuten lekker verder warmen zonder folie.
Rooster ondertussen 2 broodjes. Leg de paprikahelften op de broodjes. Als je nu in je paprika snijdt, loopt het lekkere groentensap op je broodje en worden die sappen heerlijk door het broodje opgenomen. Eet er nog een half bolletje mozzarella en wat rucola bij.
Smakelijk !!! Misschien nog een glaasje lekkere wijn erbij?

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Mich,

Leuk dat ik nu ook jouw blog ontdekt heb. Ik zal af en toe een kijkje komen nemen. Ik voeg je toe bij mijn favoriete blogs.

Creatieve groetjes, Anja