zondag 10 augustus 2008

Boom gerepareerd !!

Zoals ik vertelde in mijn post van maandag, hadden wij hier toen een storm, met als resultaat redelijk wat schade in de moestuin en ook een boom die omgewaaid was. 't Is te zeggen, een tweetal jaar geleden heb ik hier 2 bomen moeten laten omzagen achter mijn huis, omdat ze alsmaar meer scheef aan het zakken waren en er was gevaar dat ze op mijn huis gingen vallen.

Ze werden afgezaagd tot op ongeveer anderhalve meter hoogte en daarop heb ik vogelhuisjes geplaatst. Nu kwam er op 1 van de stammen een wilde scheut, en op 2 jaar tijd is die eigenlijk weer zo mooi uitgegroeid, dat dit weer een redelijk boompje geworden was.

Maar door de storm was heel dat boompje van de schors afgescheurd, maar doordat het op een omheining is gevallen, was hij niet afgekraakt.

Dus, volgens mij leeft de boom nog, en omdat ik het zo kaal vind zonder die mooie kruin, heb ik de boom "gerepareerd" ;-)))) Mijn vriend in nood Jerker (ja, die die de vorige keer ook mijn water heeft gerepareerd en die niet met zijn foto op mijn blog wil), heeft al zijn kracht gebruikt om de kruin weer naar de stam toe te duwen, terwijl ik 2 spanbanden rond de stam bevestigde. En nu heb ik dus weer een normale boom. Ik durf wedden dat het echt lukt en dat deze boom nog vele jaren in mijn tuin blijft staan. Wat ben ik blij dat mijn boompje weer gerepareerd is !!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Mich,
Krijgen we ook een foto van de gerepareerde boom? Ik ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet.....
Groetjes,
Scrappycat

Anoniem zei

Ik zal duimen dat het weer goed komt met je gerepareerde boom!
Voor morgen hebben ze hier in België ook een storm voorspeld
:-( ongewoon voor de tijd van het jaar zei de weerman en aangezien alle bomen al in de bladeren zitten, kan die storm wel eens behoorlijk schade aanrichten ...
Afwachten maar ...

Groetjes,
Marijke.