woensdag 29 april 2009

Valborgsafton


Morgenavond is het groot feest in Zweden, nl. Valborgsafton. Dan verzamelt iedereen uit elk dorp dat je maar kan denken, rond een groot vreugdevuur dat wordt aangestoken om de slechte geesten van de winter te verjagen. Vanaf morgen begint voor ons dan écht de lente !!


Mijn moeder komt speciaal morgen af naar Zweden om dit mee te kunnen maken maar er zit momenteel nog een kink in de kabel. Brussels Airlines gaat namelijk morgen nog even staken !!! Het is dus nog niet helemaal zeker dat ze hier op tijd gaat raken. Ik duim alvast voor haar, want ze keek er erg naar uit om dit weer mee te vieren. Duimen jullie mee?


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Tomorrow night there's a big party in the whole of Sweden namely Valborgafton. Then everybody from all villages gather around bonfires, to chase away the evil spirits of the winter. So tomorrow the real spring starts for us !!
My mother is especially coming to Sweden tomorrow to celebrate this, but it can be that she will not make it. Brussels Airlines has decided to go on strike again tomorrow !! So it's not totally sure that she will get here in time. I will keep my thumbs up for her, because she was really looking forward to celebrate this with us. Will you also keep your thumbs up?

3 opmerkingen:

Annie Bee zei

Sounds like a fun time to be had by all.

Anoniem zei

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar weet ik weinig van Zweedse tradities !!

Ik duim met je mee......dat de stakingen geen invloed mogen hebben, op je Mama's reistijd.
En dat ze mooi op tijd aanwezig is !!

Ik wens jullie veel plezier en een leuke tijd samen.

Groetjes Thea

Cindy F. zei

I hope your mom arrived in time to go! It sounds fascinating!