woensdag 15 april 2009

Agenda voor mijn ma ¤¤¤¤ Agenda for my mum

Een aantal maanden geleden maakte ik voor mijzelf een cover voor mijn to-do-boekje in vilt, en omdat mijn ma het zo mooi vond, vroeg ze mij om er ook eentje voor haar te maken voor rond haar agenda.
Toen ik in Stockholm was vond ik mooi vilt, dezelfde dikte als ik voor mijn agenda had gebruikt, alleen, waar ik niet had opgelet, als onervaren vilt-gebruikster, was dat het veel dichter geweven was, waardoor het veel harder in gebruik was.
Het maken van deze agenda verliep dan ook helemaal niet van een leien dakje, en na het naaien van de 2 zigzag-bandjes lagen 4 van mijn vingertoppen volledig open. Mijn ma had ondertussen al 4x aangeboden om het er met de naaimachine op te naaien, maar ja, ik ben soms een beetje koppig he ;-))
Tot overmaat van rap was ik nadien nog verplicht om er die groene band in het midden op te naaien, om het boekje met een drukknoop vast te houden, want doordat het vilt veel te dik was, bleef het niet mooi dicht.
Uiteindelijk vind ik de agenda ook nog eens veel te druk ... Alee, het komt erop neer dat ik niet helemaal tevreden ben van het resultaat, maar ach, ik maak mijn ma ooit wel eens een mooiere cover !!!
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
A couple of months ago, I made a cover for my to-do-book in felt, and because my mother liked it so much, she asked me to make one for her also to put around her pocket diary.
When I was in Stockholm, I found beautiful felt, in the same thickness as the felt that I used before, but what I didn't think about, unexperienced felt-user that I am, was that this felt was weaven much closer and harder.
The making of this agenda didn't thus go so easy as I thought it would, and after putting on the 2 zigzag ribbons, 4 of my fingertips were full with incisions and cuts. Meanwhile my mother had already asked me about 4 times if she needed to put the ribbons on with her sewing machine, but yes, sometimes I can be a little stubborn ;-))
As if this was not enough, in the end I also needed to put on this green band in the middle, to close the agenda with a popper because the cover didn't close good due to the thickness.
And in the end I also find the agenda much too busy ... Well, you notice that I'm not totally pleased with the result, but hey, ... once I will make my mother a beautiful cover instead ;-))

5 opmerkingen:

Anne's Cards zei

Ik vind hem nochtans érg mooi gemaakt hoor Mich!!mooi van kleur en mooi afgewerkt!!

Rika zei

Mooie agenda!

Wendy zei

Toch is hij wel mooi gedaan hoor Mich, mooie kleuren ook. Ik zou er toch niks aan veranderen.

Cindy F. zei

Oh Mich! This IS a beautiful cover! You are so creative:)

Ila zei

I think this Agenda book is lovely!!...and what a fabulous gift!!...Hugs, Ila