zondag 26 april 2009

Koop van het jaar ¤¤¤¤ Purchase of the year

Ik heb een immens grote tuin met daarin ook een grote moestuin, en al jaren wordt deze met de hand omgespit. Het vraagt ongeveer een hele week van spitten, met vele blaren op de handen, een zere rug en spierpijn als gevolg.
Ieder jaar weer stond ik voor het dilemma of ik wel of niet een frees zou kopen om dit werk te doen, maar iedere keer weer nam ik de beslissing dat het nog wel weer een jaartje met de hand kon worden gedaan.
Tot ik vorige week toch maar eens naar de winkel ging kijken, en een half uurtje later stond ik buiten met een doos met daarin een frees.


Hiernaast zie je het beestje dat ik vorige week kocht. Gisteren heeft een vriend me geholpen om hem te monteren en daarna moest het natuurlijk ook eens uitgetest worden.
En wat een luxe zeg !!! Het gaat heel erg vlot om door de aarde te woelen, en nadien ziet de grond er erg kruimelig en gezond uit. Wat me normaalgezien een hele week aan ploegen kost, zal nu op een uurtje klaar zijn !!!
En ik zeg nu al : Had ik die machine maar al veel eerder gekocht ;-))
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I have an enormous garden with also a big vegetable garden and year after year this one gets ploughed by hand. It takes about a whole week to do this job, with also a lot of blisters on the hands, an acking back and muscular pain.
Every year I had the dilemma if I would or would not buy a rotary cultivator, but every year I took the decision that I could do it another year by hand.
Untill I went to see last week to the garden shop and half an hour later I was standing outside with a box with a rotary cultivator in it.
On the picture you see the beast that I bought. Yesterday a friend helped me to put it together and of course we had to test it also.
And what a luxury !!! It goes very easy to root through the earth, and afterwards the ground looks very crumbly and healthy. What normally costs about a week of ploughing, will now take about 1 hour !!!
And already now I'm saying : If only I had bought the machine earlier ;-))

5 opmerkingen:

Rika zei

Super, veel plezier met je nieuwe aankoop...en kom gerust ook maar eens hier langs met je frees. :)

Christel zei

Leuk dat je er zo enthousiast over bent!

Annie Bee zei

Just think now of all the extra time you will have to stitch and scrapbook

Anoniem zei

Jaaaaaaa zeg, nu hou je tijd over!!!

Eigenlijk hoeft er niet gespit te worden!! De nieuwe moestuiniers doen dat niet meer, ze zeggen , je verstoort het bodemleven!!!
Ik ben er voor, als heb ik het hier ook een beetje omgespit, ivm onkruid !! Want hoe krijg je dat anders weg!!

Veel plezier met je racemonster!!!!

Anoniem zei

Je bent welkom, hoor!!!

Wil je er slagroom bij???

Een flinke klodder zeker!
Dat dacht ik wel, en koffie of thee?

tot straks