maandag 1 september 2008

Helaas alweer het laatste dagje aan de kust ¤¤¤¤ Unfortunately already the last day at the coast


Vandaag hadden we een hele vroege start, en om half 8 waren we al een prachtige berg aan het bewandelen, in een natuurreservaat op het puntje van een schiereiland. Wat een prachtige natuur, en na anderhalf uur klimmen kwamen we aan op "het einde van de wereld", volledig omringd door water, prachtige rotsen en verschrikkelijk veel wind. Het was een lastige wandeling maar het eindresultaat was dan ook de moeite.


Alle 3 de foto's zijn getrokken op het uiterste puntje van het eiland, want ik wou jullie even laten meegenieten van het prachtige uitzicht.



Toen we terugwaren ging het richting een outletcenter van Zweeds keramiek, en daar vond ik eindelijk, na een zoektocht van meer dan 2 jaar, ijscoupes die ik mooi vond. En dan nog tegen 80% korting van de prijs in de winkel omdat dat olijfgroene kleur uit de collectie ging. Ik heb me er nog snel ook wat diepe en platte borden bijbesteld !!
Na de middag ging het naar een nieuw plekje aan de kust voor alweer een picknick op het strand, en rond 5u sloten we ons kustavontuur af met het verzamelen van prachtige schelpjes, een activiteit die ik sinds mijn kinderjaren niet meer had uitgeoefend. Tegen 6u waren we klaar voor een 3u durende tocht naar huis, en hadden we alweer veel foto's om onze 3-daagse trip te vereeuwigen !!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Today we had an early start, and at 7.30 am we were already hicking up the mountains in a nature reserve at the far end of a peninsula. What a beautiful nature, and after 1 and a half hour we arrived "at the end of the world", totally surrounded by water on all sides, beautiful rocks and lots of wind. It was a difficult walk but the result was more than worth it !!

All 3 pictures are taken at the end of this mountain, because I wanted you to enjoy the beautiful panorama together with me !!

When we were back, we went to an outlet store of Swedish ceramics where I finally found some beautiful ice dishes after a search of more than 2 years. And this at 80% discount of the price in the store because this beautiful olivegreen was taken out of collection. I quickly bought some more plates to go with it also.

After this, we went to search a new spot for another picknick at the beach and around 5 pm we ended our coast adventure with the search for beautiful shells, something I hadn't done anymore since I was a child. Around 6 pm we were ready to hit the road home again and we had many pictures again to perpetuate these fine 3 days !!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hey, tussen de drukke bedrijven door eindelijk tijd gevonden om je blog nog eens te bezoeken, mich!! wat ziet het er daar mooi uit!!! (en zonnig en warm...) ik krijg zin in zweden..

Veerle - A colored mind zei

Hmmmm, die foto's stralen zo een rust uit...ik denk dat ik me daar een ganse middag zou kunnen zetten om na te denken over heel veel dingen...
Moest ook aan je denken bij de volgende krantenkop vandaag:" steeds meer ongevallen met reeën op Vlaamse wegen"...