zaterdag 27 september 2008

Bezige bij nr. 2 ¤¤¤¤ Busy bee nr. 2


2de in de rij wordt een werkje dat mijn ma gemaakt heeft ...

Het houten paardje dat jullie zien is HÉT symbool van Zweden, en hebben we gekocht in één van de weinige dorpjes in Dalarna - Zweden, waar nog de originele paardjes met de hand worden gemaakt. De meesten zijn geschilderd, en 3-dimensioneel maar dit was een leuke "platte" versie.


Aangezien ik graag wat lectuur bij de hand heb op het toilet, hmhmhmhm, vond mijn ma het een leuk idee, een zakje onder het paard te naaien, om wat tijdschriften in te steken. Vooraan heeft ze er de namen op genaaid van een aantal populaire tijdschriften in België en Nederland.



¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤


Second in row is a work that my mum has made for me, and we did buy it in one of the few villages left in Dalarna - Sweden where they still make this my hand.


The wooden horse that you see is THE symbol of Sweden. Most of them are painted by hand, and are 3-dimensional but this was a nice "flat" version.


Because I like to have some literature at hand at the toilet, hmhmhmhm, my mother found it a nice idea to hang a little pocket under the horse, to put in some magazines. On the front she has stitched the names of some popular magazines from Belgium and Holland.


2 opmerkingen:

Bieke zei

Origineel om op je toilet te hangen. ik durf er ook geregeld lectuur mee naar toe nemen.

Krisje zei

Heb onlangs een heel artikel over die paarden gelezen in een touristisch tijdschrif :) Grappig om die nu ook op je blog tegen te komen!