zaterdag 7 maart 2009

Terug van de beurs ¤¤¤¤ Back from the fair

Ik ben net terug van een superleuke maar oh zo vermoeiende scrapbeurs !!! Man, man, je kan wel zien dat scrapbooking heel erg populair is in Zweden want wat een volk zeg, op sommige stands was het bijna onmogelijk om iets te zien. Ik heb er 5 uur rondgeslenterd, en zou er eigenlijk nog langer kunnen rondgetoerd hebben, maar ik merkte dat mijn hoofd vol zat, en dat ik niet echt meer iets registreerde.


Een mens kan op zo een beurs gewoon al zijn spaarcenten erdoor jagen, maar ik wou vooral veel inspiratie opdoen, en hier en daar iets origineels op de kop tikken dat je niet overal vindt.


Maar één papierserie waar ik helemaal holderdebolder verliefd op geworden ben, zijn de "3 bugs in a rug"-series, en daar heb ik toch wel een aantal blaadjes van gekocht. Zeg nu zelf, zijn deze vogeltjes niet ongelooflijk schattig ???











Daarnaast merk ik ook dat mijn smaak de laatste tijd enorm aan het evolueren is. Aan de ene kant ben ik helemaal gek van die vreemde figuurtjes en creaturen die je overal ziet opduiken, maar aan de andere kant neig ik ook meer en meer naar de vintage richting.

Ik heb ondertussen al verschillende Crafty Secrets stempels die ik gewoon prachtig vind, maar ik had nog nooit de rest van hun zaken in het echt gezien. En nu was daar een Deense stand die heel veel van hen had liggen. Oh oh oh, wat een mooie dingen zag ik daar, zoals deze stickertjes ...





Iets anders van Crafty Secrets waren de "Images & Journal Notes" met prachtige vintage tekeningetjes die het geweldig gaan doen in mijn kookboek dat nog voor 2009 gepland staat. En er zijn er nog zoveel mooie ... ik zal eens moeten spreken met Wendy, of zij die ook kan bestellen, want ik wil er nog !!!








En deze Deense stand had ook heel veel zaken van "Graphics 45", ook weer allemaal vintage natuurlijk, en wat een mooie lijnen hebben die zeg !!! Ik kocht er een aantal papiertjes waaronder ook deze "botanical tags" ... Die gaan prachtig staan bij al mijn tuinfoto's die ik nog moet verwerken.
Verder heb ik de mama van Katleen ontmoet, die Belgische mevrouw die ondertussen al 26 jaar in Zweden woont. Wat een lieve en toffe vrouw, jammer dat we maar eventjes tijd hadden om met elkaar te babbelen, want ja, er moest hard gewerkt worden he, haar stand werd overspoeld.
En op het einde heb ik ook Christine ontmoet, die Nederlandse mevrouw die DT is bij een andere scrapbookwinkel. Ook hier weer te weinig tijd gehad om met elkaar te praten, maar toch was het tof om wat landgenoten - ja, ik weet het, Christine is Nederlandse, maar als je hier woont, is dat bijna hetzelfde ;-)) - te ontmoeten.
Nu ga ik nog even snuffelen in mijn nieuwe dingen die ik gekocht heb, en daarna ... ja, 3x raden, ga ik naaien natuurlijk ;-))
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
I'm just back from a fun but oh so tiring fair !!! Boy oh boy, you could see that scrapbooking is very popular in Sweden, because it was really crowded. On some stands it was almost impossible to see something. I've walked around during 5 hours, and could have done some more hours, but I felt that my head was full of impressions, and didn't registrate anymore.
If you want, you could spend all your savings at such a fair, but I went in the first place to see a lot of inspiration, and find something original here and there, that you don't find everywhere.
But one series of paper, where I become crazy in love with, is this series of "3 bugs in a rug" and I bought quit some of their papers. Don't you think that the little birdies are incredible cute???
I also notice that my taste is very much changing the latest time. On one hand I'm totally crazy about all those crazy creatures that one starts to see everywhere, but on the other hand I'm also going a lot towards the vintage look.
Meanwhile I have already quit some Crafty Secrets stamps, that I really adore, but I had never seen the rest of their stuff in real live. And there was a Danish stand where they had quit a lot of them. Oh oh oh, what a beautiful things I saw there, and also these nice stickers I bought.
Something else from Crafty Secrets were the "Images & Journal Notes" with great vintage pictures that will fit perfect in my cookery book that I will make somewhere during 2009. And they have so many more beautiful once. I will have to speak with Wendy to see if she can order them also, because I want more of them !!!
And this Danish stand had also a lot from "Graphics 45" , also totally vintage, and what a beautiful series they have !!! I bought some paper from them and also these "botanical tags" ... Those will fit perfectly with all my garden pictures that I still have to scrapbook.
Furthermore I have met the mother of Katleen, that Belgian lady that in the meantime already has been living in Sweden for 26 years. What a sweet and cool lady, just a pity that we only had a few minutes to speak with each other, but yes, she had to work hard, because her stand was crowded with people.
And at the end I also met Christine, that Dutch lady who is DT at another scrapbooking shop. Also over here not enough time to speak with each other, but is was fun to meet some fellow-countrywomen - yes, I know, Christine is from Holland, but when you live over here, that's almost the same ;-)) - over here.
Now I will have a closer look at the things I bought, and then, yes, can you guess ... I will be cross stitching of course ;-))

5 opmerkingen:

Moppeke zei

Hey Mich,

Wat leuk dat jij wel een leuke beursdag hebt gehad. Je kan er idd heel erg moe van zijn, maar als ze dan leuk was is dat weer snel vergeten. Ik wens je alvast heel veel knutselplezier en ben benieuwd naar je creaties met je nieuwste aanwinsten.
Veel plezier en nog een fijn weekend.

Liefs
Rita
xxx

Anoniem zei

Hoi Mich, wow inderdaad die vintage tags zijn inderdaad super leuk!!! En klinkt ook goed dat het bij Grodan een drukke bedoening was : ) !!!

Katleen

Scrappycat zei

Waaauw Mich, wat een leuke dingen heb je gezien en gekocht, helemaal mijn smaak. Ik heb Bruno en Wendy ook al eens proberen overtuigen van die Graphic45 lijnen. Prachtig hé?

Älgen/Christine zei

Hallo Mitch
Het was inderdaad een leuke drukke beurs.Leuk je te ontmoeten. Jammer dat we geen tijd hadden om iets meer te praten. De zondag was iets rustiger maar toch een hoop mensen. Je hebt inderdaad een hoop leuke dingen gekocht en de Deense winkel had veel moie papieren. Heb daar ook wat weggehaald:)

Anoniem zei

Je hebt heel leuke dingen gekocht, zie ik !!Vooral die laatste foto, die labels vind ik super !!

Ik kan me voorstellen dat je daar moe van word, zolang rondslenteren !!

Ik ben benieuwd wat je er allemaal
van gaat maken.

Groetjes Thea