zaterdag 17 januari 2009

Zürich

Donderdag heb ik de ganse dag gereisd om van Zweden naar Zwitserland te geraken, via Brussel. Maar om 17u was ik ter plaatse in het hotel (een heel leuk designhotel, een echte aanrader) dus ik had nog even tijd om de stad te verkennen.

In het oude stadsgedeelte waren superleuke kleine winkeltjes met heel veel designmeubeltjes en andere snuisterijen, en ik vond er ook een winkeltje dat "Papier 5" heette, en ... waar ze allerlei soorten papier verkochten ;-)) Een supergezellig adresje en een echte aanrader om een leuk half uurtje door te brengen. Geen scrapgerief of zo, maar wel heel mooi papier, notaboekjes, schriftjes, kaartjes, enz ... Ik kocht er zelf een 5-tal papiertjes en een aantal van die mooie ouderwetse etiketten die vroeger op mijn schriften kleefden. Nostalgie troef !!!
Als je ooit eens in de buurt van Zürich bent, laat dan niet na om "Papier 5" te bezoeken op de Neumarkt 5 ...
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Thursday I have traveled the whole day to get from Sweden to Switzerland, via Brussels. But at 5 pm I had arrived in my hotel (a very nice designhotel, a real recommendation) so I had some time to discover the city.
In the old part of town there were many sweet little shops with lots of design furniture and other falderals and I also discovered a little shop that was called "Paper 5" ... where they sold lots of paper ;-)) No scrapbooking material but beautiful paper, notebooks, diaries, cards etc ... I bought 5 beautiful pieces of paper and some of those old labels that I had on my books in early days in school. Real nostalgy !!!
If you ever are in the neighborhood of Zürich, don't forget to visit "Paper 5" at the Neumarkt 5 ...

4 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Wendy zei

Dat ziet er een heel leuk winkeltje uit!! Amai zo een trip om van Zweden naar Zurich te geraken.

pruts zei

dit lijkt me een heel leuk winkeltje. ik zou overal aan gaan snuffelen.

Birgit zei

Dat klinkt leuk! Veel plezier in Zürich!