zondag 6 juni 2010

En nu maar groeien ¤¤¤¤ And now just growing





Een terechte proficiat voor mijzelf … dat geef ik mij ;-)) Vrijdagavond heb ik nog mijn moestuin omgeploegd, en na anderhalve dag, is mijn meer dan 100 vierkante meter hemelse groentetuin volledig bezaaid en beplant met allerlei lekkers zoals verschillende soorten tomaten, meloen, quinoa, allerlei boontjes, slaatjes in alle vormen en maten, worteltjes, spinazie en nog veel meer lekkers.

En ik ben ervan overtuigd dat het een mooie zomer wordt zodat ik binnen een aantal maanden heel veel lekkers kan oogsten. Of zou dat gewoon komen omdat ik altijd en eeuwig een optimist ben ???

De tomaten op de foto zijn trouwens niet mijn eigen oogst maar kocht ik vorige maand van een man die ze kweekt in een serre en ieder jaar op 1 mei opendeurdag houdt. En dan ben ik een trouwe klant en koop een 10-tal kilo om te verwerken in de diepvries. Zijn tomaten zijn onbespoten en voor het bestuiven gebruikt hij bijen, die van bloempje naar bloempje vliegen.

En mijn lievelingsgroenten … ja, gebakken groene (lees : onrijpe) tomaten, wat een delicatesse. Dus als je zomer te kort is, en je tomaten rijpen niet genoeg af, geen nood, gewoon bakken die tomaten, wat een heerlijkheid. En heb je er te veel, dan snijd je ze gewoon in schijfjes en steekt ze in de diepvries en dan kan je het hele jaar door van die lekkere gebakken tomaten genieten. Mmmmmmmmm ….
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
A deserved congratulations to myself ... that is what I give myself ;-)) Friday evening I have plowed my garden, and after a day and a half, my more than 100 square meters totally scattered and heavenly vegetable garden has been planted with many goodies such as different types of tomatoes, melons, quinoa, various beans, salads of all shapes and sizes, carrots, spinach and more goodies.
And I am convinced that it will be a good summer so I will be abe to harvest a lot of goodies, within a few months. Or would that just be because I'm always the eternal optimist??
The tomatoes in the picture are not my own crops but I bought them last month by a man who grows them in a greenhouse. Each year at May 1, he holds open houe and I am a loyal customer and buy many kilo’s to put into the freezer. His tomatoes are unsprayed and to pollinate, he uses bees that fly from flower to flower.
And my favorite vegetable ... yes, fried green (read : unripe) tomato, which is a delicacy. So if your summer is short, and your tomatoes are not ripe enough, do not worry, just bake the tomatoes, what a glory. And do you too much to eat them at once, then you cut them into slices and put them in the freezer and then you can enjoy them all year round. Mmmmmmmmm ....

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Mich, je hebt wel heel erg hard gewerkt!!

Je zult ook wel moeten misschien???Omdat het seizoen bij jullie zo kort is??Of is dat niet de reden?

Fijn dat het nu eindelijk begonnen is, jou moestuin seizoen!!

Ik hoop dat alles goed gaat groeien,en je een geweldige oogst zult hebben.

Hoe is het weer, warm nu??

Groetjes van Thea

Unknown zei

Wat leuk een moestuintje, fijn dat het seizoen begonnen is. Hopelijk krijg je een heerlijke oogst.

Groetjes Elisa

Erna zei

Dat lijkt me nou heerlijk, verse onbespoten groenten en fruit, dan proef je tenminste nog wat je eet.
Fijne week...
Liefs
Erna

Miriam zei

Zo, jij hebt een partij werk verzet zeg! Dat doe ik je niet na.

De naam Peppysjaal is gegeven door de maakster van het patroon: Peppy. Het patroon staat op haar site http://peppyishappy.blogspot.com/2010/01/hoe-haak-je-een-peppy-dasje.html

Maar als je de mijne wint, hoef je niet zelf 'aan de haak' :).

Groetjes
Miriam

rt zei

Je benz vlijtig geweest,
ik wens je een goede oogst en veel lekkers in je moestuin!